saya sayang ibu...  
Wednesday, March 16, 2011 @ 3:18 PM


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


post kali ni saya tulis sepenuhnyer dlm b.m..ni kali pertama sy sertai contest yg dibuat sepenuhnyer oleh senior sy ery a.k.a muhammad hairie hakimi harun..

cerita dimulai...

ibu...ibu..engkaulah ratu hatiku..
bila ku berduka, engkau hiburkan selalu..
ibu..ibu..ingkaulah ratu hatiku...
rasa sebak plak ble nyanyi lgu ni..



haaa...ni la gmbar mak ak..amacam? cantikkan...hehe sorila gmbar ni kabur skit....sy pnggil mok..(biaselah org ganu)
tp xkirelah pnggil mak ker, mok ker, ummi ker, ibu ker,sume sama maknenyer..org yang mengandungkan dan melahirkan kiter..
nk crite pasal mak ..ad byk sgt..tp nk crite satu jela..yg sgt bermakne dlm idupku..

31 disember 2010...
ak stress giler mse nihttp://www.cute-smiley.com..byk sgt mslh kat kepale ak mse nim..mcm nk pecah kepala ni...
ak tak taw nk ngadu kat sape.. ak malu sbb ni soal cinta...hurmmm, stiap hari ak berdoa supaya mslh ak tu selesai...tp..ak masih rase serabut..
"SETIAP KATA-KATA IBU ADALAH DOA"
ak igt ayt ni..jd ak nekad nk crite mslh ak kat mak..mule2 malu la jugak..tp ak branikan diri..
ak tkut mak marah sbb mak slalu pesan kat ak "mak percayakan bibi. g skolah tuk blajar. jgn buat bnde laen"http://www.cute-smiley.com
ak jage kepercayaan mak ak tu..tp prasaan ak memberontak..huhu..ak ad suke kat sorng HAMBA ALLAH ni.lame dh..tp sejak ak suke kat dy, byk mslh timbul wlaupn dy xtaw yg ak suke kat dy(ha, tula padan muke ak, g skolah nk gatal2 nk suke2 kat orghttp://www.cute-smiley.com ..) ...jd ak nekad nk bgtaw masalh ak 2 kat mak ak..pas2 ak crite la dr A sampai Z..abis je crite, mak ak ketawe terbahak bahak dgr story ak 2..punyela ak hepi...bkn sbb mak ak xmarah dgn ak, tp tgok mak ak ketawe..tula yg wat ak hepihttp://www.cute-smiley.com...bukan slalu bleh tgok mak ak ketawe..ye lah..mak ak kerja, dr pg sampai ptg..satu bdn letih..xde mase nk ketawa dan bergurau2 ble sampai rumah..hurmmm, lepas 2 ak bgtaw la kat mak yg ak nekad nk lupekan prasan ak kat HAMBA ALLAH 2 tp ak xtaw camner.... kemudian, mak kate kat ak" harap2 bibi xterigt-igt kat dy(maknenyer ak dpat lupekan org tu)"..lpas mak ak bgtaw cm2, ad prasan yg aneh timbul dlm hati ak..ak rase tenang sangt lepas mak ak kate cam2 kat ak...xdapat digambarkan dgn kate2..ak juge rase sume mslh ak yg slame duk berkampung dlm fikiran ak dpt diselesaikan dlm sekelip mata...http://www.cute-smiley.com
mmg betul ayt yg ak sebut kat atas td " setiap kata-kata ibu adalah doa"..mlm 2, ak berdoa, bersujud kepada YG MAHA KUASA, bersyukur ats kehendakNYA yg telah melapangkan dadaku, dan ak dpt menyelesaikan masalah ak sekelip mata,dgn "KATA KATA MAK" yg sgt berharge itu...

skrg hidup ak jauh lebih tenang dari dlu.. dan ak da dpt lupekan prasaan tu..no more cinta cintun ni...ak nk blaja tinggi2 dlu... nk jgak rase blaja kat negare org, terbang jauh dr tanah air.. cam senior ery ...bukan nk tinggalkan mak..tp nk bwk segulung ijazah tuk mak..
kalau bukan kerna KATA KATA MAK dlu, ase hidup ini sampai ble2 xtenang..penuh dgn masalah..terima kasih mak...

skrang mata ak da kabur..bukan semakin rabun..tp airmate mate ni asyik nak keluar je..kebetulan plak..mase ak tgh taip ni..hujan turun dgn lebat..sme juge ngn air matekuhttp://www.cute-smiley.com..sebak asenyer ble bercerita tntang mak.."YA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG,KAU AMPUKAN SEGALA DOSA2 KEDUA DUA IBUBAPA KU, KAU BERIKANLAH JUA KEBAHAGIAAN KEPADA MEREKA, DAN KAU LINDUNGILAH MEREKA DARI SEBARANG KECELAKAN....AMIN...


ni ak sedia satu puisi khas tuk mak...

Ibu...
adalah wanita yang telah melahirkanku
merawatku
membesarkanku
mendidikku
hingga diriku telah dewasa

Ibu…
Nasihatmu memberi kekuatan untukku
rangkulanmu menjadi penyangga kerapuhanku
untuk ,menapaki hari-hari penuh liku
…semoga semua itu tak akan pernah layu!


luv u so muchhttp://www.cute-smiley.com


ery sruh tag 2 org..sorang laki sorang pompuan..ak pilih jew..
ira
sapix

nak join ker...jum la ..tekan cni